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    W_Hero W_Hero ist offline

    Wie benutzt man den Hex Editor um ein Spiel zu hacken (Bezahlung)

    Hallo
    Ich würde gerne ein Spiel für die PS2 (Smackdown vs Raw 2010)hacken, das Problem ist das ich nicht wirklich mit dem Hex Editor umgehen kann, ich weiß aber das es möglich ist, denn es gibt einige Videos auf Youtube davon.
    Z.B. dieses YouTube - SvR2010 Roster Hack Xbox 360 Version - Money in the Bank Ladder Match - Entrances and Start of Match, ist zwar die 360 Version aber auf der PS2 soll es auch funktionieren.
    Also es geht konkret darum Wrestler Modelle aus den älteren Versionen in SVR 2010 hinzuzufügen (wie in dem Video).
    Ich habe einige Anleitungen, da ich aber keine Ahnung davon habe wie man mit einem Hex Editor umgeht kann ich damit nicht irklich was anfangen und da ich nicht wirklich gut in Englisch bin ist es noch komplizierter.
    Vieleicht kann hier jemand was mit anfangen.

    Ok.
    Look at your ch.pac file.
    Go to address 800, you'll see a list of filenames : 00010001 00010002 00010201 and so ...
    000010001 -> 10001 -> 100.01
    Character who has id #100 is the first char, The Rock. 100.01 -> his first pac file. It's his "in ring" model. 100.02 -> his 2nd pac file. It's his entrance Model.
    Well, then all game wrestlers will have #ID.01 and @ID.02.
    Let's have a look at the next Wrestler : 102 (Triple H). You can see 10201 10202 10211 and 10212. #ID.11 and .12 are pac files for alt attires, you'll find those files for Edge, Kennedy, Jericho and all the guys who have an alt attire.

    So, this first file goes from 100.01 to 127.12 (Alt Maria Pac Files)
    In this file are stored models for The Rock, HHH, Taker, Jericho, Kane, Edge, Jeff, Matt, JBL, Vince, Regal, Carlito, Mysterio, Big Show and Maria. Those are the wrestlers corresponding to File IDs. (100, 102, 103, 104 ........... -> 127)

    Let's search for the string "PAC" (always match case). We find it at address 4000, you can see the YOBJ string a few lines below. A PAC file always begins with this YOBJ near the beginning. So, 4000 is the beginning of The Rock 100.01 Pac file. Search for the next PAC string, we are at address 4FDAA, you can see some "JUDEACTIVITY" string below, this is the AI part of our 1st pac file. Search for Next, we are now at address 58000. You can see the yobj string, It's a new Pac file. Conclusion, The Rock 100.01 Pac file starts at 4000 and ends at 57E74 (the last non null byte before 58000)

    You can follow the same steps for the next file (100.02) and you'll find :
    Beginning of the file : 58000.
    Beginning of AI : C2B7E
    Beginning of next file : CB000, so end file is CAC48.

    An easy way to find the wrestler you want to replace : search for the POF0 string inside the file, you'll see char names (sometimes you'll have to guess) a few bytes before this string. Then Search (UP) for PAC and you've got the beginning of the PAC file you're searching.

    When you want to replace a superstar, just check that the data you're copying is smaller or equal to the original data.

    Last thing, when you copy a 2009 PAC (the .01, the first one). You'll have to modify the end of this PAC, if not the AI won't work.
    So... you put the new pac at the right address, you search for the AI Beginning "PAC ....... JUDE...." You look at the last BPE file before. You Keep the first 6 bytes (BPE...) and you delete everything that is after (including AI part). You replace with the end of the BPE and the AI of the original 2010 char. You can copy the 2nd pac file now and it's OK. That's All.

    Now, you know how to search, identify and replace.
    Just try it by yourself.

    So bis dahin konnte man nur Modelle ersetzen und keine hinzufügen.
    Dann hat er mir aber später noch erklärt wie man Modelle hinzufügt.

    I use no model slots, there are tons of empty slots.
    To add a slot you have to edit your savegame. It's not easy to explain. each wrestler has a 104(hex) bytes data.
    Start of a wrestler data = PPUUZZERR (something like that)
    End of data, just before next wrestler stats.
    So, Byte "DE" of each char is set at 0 for non active char, and 1 for active char.

    Example, if we want to add the slot between Matt Hardy & JBL, we have to set byte "E12" to 1. (Considering that the beginning of wrestlers data (byte 0) is the first Rock stat "5A" (Z).
    You follow me ?

    So, ich weiß das es relativ kompliziert ist aber wenn mir jemand nur ungefähr erklären kann wie man mit dem Hex Editor umgeht und mir erklären kann was man laut seiner Aussage ersetzten muss, wäre das schon sehr hilfreich.

    Die besagten Ch Files kann ich euch per PN senden.

    Und falls irgendjemand die Zeit hat Modelle für mich hinzuzufügen, ich würde fall jemand sich die mühe macht die Wrestler hinzuzufügen die ich haben will inkl. Character Screen Picture und ggf. Titantron auch 10-15€ via. Paypal bezahlen.

    Ansonsten würde ich mich über jegliche Hilfe freuen.

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