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  1. #1
    Dr. Schnaggels Dr. Schnaggels ist offline

    Wiimote - PC - Mouselook

    Hi,
    Ich habe meine Wiimote mit Bluetooth-Bluesoleil-Glovepie-Sensorbar an den PC angeschlossen.
    Alles bis auf das mouse-aiming läuft auch problemlos. Ich bekomme in den Spielen den mouselook nicht zum laufen.
    Ich kann den Cursor unter Windows (wenn ich die mote schwenke - links/rechts/hoch/runter) nutzen. In den meisten Spielen funktioniert das auch noch im menu...aber wenn das Level geladen ist zeigt sich keine Reaktion mehr auf Wiimote bewegungen. Alle Buttons funktionieren und mit dem Joystick des nunchuck lässt sich auch die Figur bewegen.
    Woran kann das liegen?

    Als Beispiel : das HL2-script, dass bei Glovepie dabei ist...

    Danke schonmal im voraus.

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    Wiimote - PC - Mouselook

    Schau dir mal diesen Bereich an. Dort ist für jeden was dabei!
  3. #2
    Dr. Schnaggels Dr. Schnaggels ist offline

    AW: Wiimote - PC - Mouselook

    Hi...so ich habe das Mouse-look Problem lösen können. Ich habe nun ppjoy und pinnacle profiler installiert und konfiguriert..nun habe ich noch ein kleines Problem:
    Wenn ich den aiming-modus bzw. den mouse-look-modus verlasse und dabei nicht ganz mittig im Bildschirm bin bewegt sich die Sicht also quasi die Kamera stehts weiter. Da es ja nicht immer einfach ist mitten im Gefecht die Sicht wieder zu zentrieren wollte ich mal fragen ob hier jemand vielleicht einen Befehl kennt mit dem ich die Sicht zentrieren kann.
    Etwas in der Art wie "if release button then go to center of view"

    Ich spiele momentan Gears of war mit folgendem script:

    // Type your program here, or click the GUI tab to autogenerate it!
    // Gears of War PC-THE ULTIMATE SCRIPT-BY TERRY HAGERTY V 1.0 Nov 9-07

    //All you need to do to set this up is make sure your Gears of War controls are at their default.

    /* (Sensor Bar required)

    HOW TO PLAY

    This game is setup to play kind of like Resident Evil 4 for the Wii.

    The controls are as follows:

    To walk forward and backward and strafe left/right use the Nunchuk joystick.

    To walk around like Resident Evil 4, hold down the C button, and the Nunchuk left and
    right will now turn you left and right instead of strafing.

    To use the Wiimote to aim you must hold down the Z button which also puts you in
    Aim mode in the game.

    This makes the game very easy to play without constant aiming to walk around.

    To Melee attack just swing the Wii Remote left/right/forward/backward.

    To Reload, Flick the Nunchuk left/right.

    To use/pickup, Flick the Nunchuk up/down.

    The button controls are as follows:

    Aim = wiimote.A
    Take Cover / Run = Nunchuk Z Button
    Fire = Wiimote.B
    Melee Attack / Buzz Saw = Flick Wiimote any direction
    Menu = Wiimote.two
    Grab / Use / Stomop on Head = Flick Nunchuk UP or DOWN
    Reload = Flick Nunchuk Left / Right
    Crouch = Nunchuk C Button
    Look = wiimote.minus
    Weapon1 = wiimote.up
    Weapon2 = wiimote.down
    Weapon3 = wiimote.left
    Weapon4 = wiimote.right
    Tac/Com = wiimote.plus
    Zoom = wiimote.home



    HAVE FUN!
    */
    //This varible controlls the ammount of force you need to use when moving the
    //wiimote or nunchuk, make it lower if you want to use less force when moving the
    //wiimote or nunchuk

    var.ForceSensitivity=20

    //Assigning variables
    mouse.rightbutton=Wiimote.A
    mouse.leftbutton=Wiimote.B

    // Mouse look Left and Right-No Z button

    if wiimote.Nunchuk.cButton =true and Wiimote.A =false then
    Mouse.DirectInputX = Mouse.DirectInputX + 20 * DeadZone(Wiimote.Nunchuk.JoyX, 10%)

    endif

    // Melee Attack
    if Wiimote.RawAccy > var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccy < -var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccX > var.ForceSensitivity or Wiimote.RawAccX < -var.ForceSensitivity then
    key.f=true
    //Wiimote.Rumble = True
    wait 1200ms
    //Wiimote.Rumble = false
    key.f=false
    endif
    //Walk forward and backward
    key.w = wiimote.Nunchuk.JoyY < -0.5
    key.s = wiimote.Nunchuk.JoyY > 0.5
    key.a = wiimote.Nunchuk.JoyX < -0.5
    key.d = wiimote.Nunchuk.JoyX > 0.5
    //Aim / Strafe Mode
    mouse.rightbutton = Wiimote.A
    // Take Cover / Run
    key.space=wiimote.Nunchuk.ZButton
    //Attack/Fire
    mouse.leftbutton = Wiimote.B
    Wiimote.Rumble = Wiimote.B
    // Menu
    key.esc = Wiimote.two
    // Grab/use
    key.e = (Wiimote.Nunchuk.RawAccy > 10 or Wiimote.Nunchuk.RawAccy < -10)
    //Reload
    key.r = (Wiimote.Nunchuk.RawAccx > var.ForceSensitivity,Wiimote.Nunchuk.RawAccx < -var.ForceSensitivity)
    //Crouch
    key.c= wiimote.Nunchuk.cButton
    //Look
    key.q=wiimote.minus
    //Weapon1
    key.1=wiimote.up
    //Weapon2
    key.2=wiimote.down
    //Weapon3
    key.3=wiimote.left
    //Weapon4
    key.4=wiimote.right
    //Tac/Com
    key.g=wiimote.plus
    //Zoom
    mouse.middlebutton=wiimote.home
    ////////////////////////////////////////////////////////////
    /// Second configuration. NORMAL controls for walk,strafe,and aim.
    /// Hold down Z button to use.

    if Wiimote.A=true then
    key.w = wiimote.Nunchuk.JoyY < -0.5
    key.s = wiimote.Nunchuk.JoyY > 0.5
    key.a = wiimote.Nunchuk.JoyX < -0.5
    key.d = wiimote.Nunchuk.JoyX > 0.5



    //Full mouse aiming START....
    //
    //If you have a BETTER IR mouse SCRIPT, replace everything below until you see
    // "FULL MOUSE AIMING ENDS...."



    // These values are used to make it easy to add any addition Wiimotes. If you
    // need to add Wiimotes, just make the new line equals of number of the Wiimote
    var.Wiimote1 = 1

    // Wiimote Settings

    // Wiimote 1 Variables

    // Used to change the angle at which the Wiimote direction is detected
    var.Wiimote1.Rotation = 7

    // You can scale the movement to either speed up the movement or allow for
    // better coverage near the edges of the screen
    var.Wiimote1.ScaleX = 1.1
    var.Wiimote1.ScaleY = 1.1

    // Number of pixels the pointer has to move before it is updated
    var.Wiimote1.Deadzone = 5

    //Adjust these to calibrate your remote
    var.Wiimote1.xcal = 3
    var.Wiimote1.ycal = -30
    var.Wiimote1.zcal = 3



    // Calibrate settings
    var.Wiimote1.ForceX = Wiimote1.RawForceX + var.Wiimote1.xcal
    var.Wiimote1.ForceY = Wiimote1.RawForceY + var.Wiimote1.ycal
    var.Wiimote1.ForceZ = Wiimote1.RawForceZ + var.Wiimote1.zcal

    // Find Orientation
    if var.Wiimote1.ForceY > var.Wiimote1.ycal + var.Rotation then
    var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Up
    elseif var.Wiimote1.ForceY < var.Wiimote1.ycal - var.Rotation then
    var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Down
    else
    if var.Wiimote1.ForceX > 0 then
    var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Left
    else
    var.Wiimote1.Orientation = var.Wiimote.Right
    endif
    endif

    // Get absolute screen position
    if var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Up then
    var.Wiimote1.X = (1024 - ((Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2)) / 1024 * Screen.DesktopWidth
    var.Wiimote1.Y = ((Wiimote1.Dot1y + Wiimote1.Dot2y) / 2) / 768 * Screen.DesktopHeight
    elseif var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Down then
    var.Wiimote1.X = (Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2 / 1024 * Screen.DesktopWidth
    var.Wiimote1.Y = (768 - ((Wiimote1.Dot1y + Wiimote1.Dot2y) / 2)) / 768 * Screen.DesktopHeight
    elseif var.Wiimote1.Orientation == var.Wiimote.Left then
    var.Wiimote1.X = (Wiimote1.Dot1y) / 768 * Screen.DesktopWidth
    var.Wiimote1.Y = (Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2 / 1024 * Screen.DesktopHeight
    else
    var.Wiimote1.X = (768 - Wiimote1.Dot1y) / 768 * Screen.DesktopWidth
    var.Wiimote1.Y = (1024 - ((Wiimote1.Dot1x + Wiimote1.Dot2x) / 2)) / 1024 * Screen.DesktopHeight
    endif






    // Joystick needs to be between -1 and 1 so we can't use absolute values directly
    if abs(mouse.CursorPosX - var.Wiimote1.X) > var.Wiimote1.Deadzone then
    ppjoy1.Analog0 = (var.Wiimote1.X - (Screen.DesktopWidth /2)) * var.Wiimote1.ScaleX / (Screen.DesktopWidth / 2)
    endif

    if abs(mouse.CursorPosY - var.Wiimote1.Y) > var.Wiimote1.Deadzone then
    ppjoy1.Analog1 = (var.Wiimote1.Y - (Screen.DesktopHeight /2)) * var.Wiimote1.ScaleY / (Screen.DesktopHeight / 2)
    endif
    endif



    endif
    //FULL MOUSE AIMING ENDS....

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